Zapraszamy dyrekcję żłobków i przedszkoli do nawiązania współpracy i skorzystania z oferty zajęć logopedycznych, która obejmuje:
• Szczegółową diagnozę logopedyczną wszystkich grup wiekowych w zakresie:
- wymowy;
- słuchu fonematycznego (różnicowania dźwięków mowy);
- sprawności motorycznej aparatu artykulacyjnego;
- rozwoju poszczególnych podsystemów języka;
- umiejętności komunikacyjnych.
• Badania przesiewowe zmierzające do wyodrębnienia dzieci, które z różnych przyczyn powinny zostać objęte opieką logopedyczną (terapia wad bieżących oraz wczesna interwencja).
• Indywidualną terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami mowy.
• Ćwiczenia rozwijające zasób słów oraz umiejętności interakcyjne.
• Diagnozę i terapię trudności w czytaniu i pisaniu:
- badanie czynności czytania i pisania (analiza techniki, tempa, zrozumiałości czytania; analiza tekstów pisanych pod kątem poprawności pisowni, poziomu graficznego pisma oraz opanowania poszczególnych poziomów organizacji języka);
- wskazanie na możliwe przyczyny błędów i nieprawidłowości;
- planowanie terapii oraz postępowania dydaktycznego wobec dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu;
- oddziaływanie terapeutyczne.
• Zapobieganie wystąpieniu trudności w czytaniu i pisaniu przy wykorzystaniu metod profilaktyczno-terapeutycznych i ćwiczeń o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym.
• Zajęcia grupowe!
• Dla przedszkoli i oddziałów (0-3) zajęcia logorytmiczne z wykorzystaniem piosenki
i akompaniamentu.
Ćwiczenia słuchowe, wokalne i słuchowo-ruchowe stymulujące rozwój mowy i wspierające terapię logopedyczną poszczególnych zaburzeń.
Ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, głosowe, motoryczne, kształtowanie dykcji i prozodii mowy: rytmu, tempa, melodii, dynamiki oraz barwy, doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej. Ćwiczenia poprawiające koncentrację, rozwijające motorykę dużą
i małą oraz orientację w przestrzeni i schemacie własnego ciała.
Zajęcia logorytmiczne poza korygowaniem wad wymowy i zaburzeń słuchu sprzyjają ponadto ogólnemu rozwojowi sprawności percepcyjnych i poznawczych, uczą także umiejętności pracy w grupie. To rozwój poprzez zabawę!
• Dla klas 4-6 z zakresu tzw. logopedii artystycznej i emisji głosu (np. jako element zajęć teatralnych).
Doskonalenie starannej i poprawnej wymowy, nauka prawidłowej dykcji, intonacji, akcentu. Ćwiczenia oddechowe i fonacyjne, praca nad motoryką narządów mowy, ćwiczenia prawidłowej realizacji głosek. Trening wystąpień publicznych, swobodnych wypowiedzi, czytania i interpretacji tekstów literackich.
Częstotliwość zajęć logopedycznych zależna jest od specyfiki organizacji pracy placówki oraz ilości zainteresowanych.
Proponowana forma współpracy: umowa zlecenie / umowa o dzieło.
Istnieje możliwość rozliczenia finansowego z placówką lub bezpośrednio z rodzicami zainteresowanymi terapią logopedyczną.